Ania i Antek czują tak samo

Stereotypizacja płci, to niestety nadal aktualne zjawisko i dotyka ono już najmłodszych. W końcu ciągle powtarzamy chłopcom, że nie powinni płakać, a dziewczynkom nie wypada grać w „męskie” gry. O ile o równouprawnienie kobiet toczy się powszechna i ciągła walka, o tyle o równość chłopców w pewnch kwestiach już tak wielu nie dba.

To nie prawda, że chłopiec nie może być ofiarą przemocy i że nie wolno mu płakać. Chłopiec i dziewczynka, na równi mogą odczuwać i okazywać emocje, mogą być ofiarami przemocy fizycznej, psychicznej czy seksualnej. kampania1

O ile małe dzieci traktuje się pod tym względem podobnie, to z wiekem te różnice się pogłębiają. Nastolatka częściej i łatwiej otrzyma pomoc, będąc ofiarą przemocy lub mając jakiekolwiek inne problemy. Chłopcom o taką pomoc jest ciężej, bo zostają wtedy uznani za słabych, albo uważa się, że nie potrzebują takiego wsparcia, bo z natury są silniejsi, bardziej wytrzymali. A nawet z góry określa się ich jako agresorów, tylko ze względu na ich płeć.

Czas to zmienić.

Różnimy się, to fakt. Ale nie oznacza to, że dziewczynka musi być delikatna i słaba, a chłopiec agresywny i za wszelką cenę silny. Nie oznacza to, że chłopiec nie ma prawa cierpieć czy płakać, a dziewczynka nie może być silna i samodzielna.

Feministki walczą o równouprawnienie kobiet. A kto zawalczy o równouprawnienie mężczyzn/chłopców w okazywaniu uczuć i sięganiu po pomoc, np. w przypadku przemocy?

To zadanie postawiłam przed sobą, a razem ze mną do walki stanęli:

uczestnicy11

Artykuły napisane w ramach kampanii

Hey! Ho!Let's Go!

Hey! Ho!Let's Go! (1)

Hey! Ho!Let's Go! (2)

Hey! Ho!Let's Go! (3)

Hey! Ho!Let's Go! (5)

Hey! Ho!Let's Go! (6)

Hey! Ho!Let's Go! (4)

0001-1254750820001-1256013920001-127012026 0001-1277656000001-1277622650001-1286498930001-130056300nieidealna

 

 

 

Galeria

Aby wypromować akcję i zwrócić na nią większą uwagę, zamieszczamy na portalach społecznościowych zdjęcia z hasłami promującymi kampanię.

Zapraszam do naszej galerii.

we will be

 

Patroni medialni

 patronat